Utolsó kommentek

  • kalapácstollú: @Zoli: Ott is csak szintetikus, alkoholmestes kvászt kapni a boltokban? (2011.06.27. 16:54) Kvász (alkohol 0.)
  • kalapácstollú: Én most készítem a 16. főzetemet. :) Pontosabban, épp erjed. Boltban én is vet... (2011.06.27. 16:51) Kvász (alkohol 0.)
  • moshka: kvaszt most már azért Magyarországon is lehet kapni, vannak orosz boltok, én s... (2009.02.24. 11:58) Kvász (alkohol 0.)
  • Utolsó 20

Könyvjelzőtár

Friss topikok

  • kalapácstollú: @Zoli: Ott is csak szintetikus, alkoholmestes kvászt kapni a boltokban? (2011.06.27. 16:54) Kvász (alkohol 0.)
  • Finta Emese-Erzsébet: Gondoltam megnézem, írtál-e még. Örvendek, hogy igen. Jó látni benneteket ilyen boldognak... Eta i... (2008.02.09. 12:07) Szilveszter 2007
  • foszto: Nem haltam meg, csak nagy változásokra készülök offline. Valami majd meglátszik a blogba es, csak ... (2007.06.14. 07:39) Meghalt Mary Douglas
  • Magyari: Hát, engem már eleve Magyarinak szólítottak. Hogy téged miért kezdtelek Márkőü-zni, már nem tudom ... (2007.06.03. 12:21) Mesék 5: Medve
  • Márkó Laci: köszi, de marha vagyok :) (2007.05.31. 06:21) Gyakorlati teológia

Egy orosz saláta

2007.03.15. 11:41 | foszto | 3 komment

























Tünde nemrég egy orosz receptet hozott haza. El is készítette. Az idős asszony, kitől hallotta azt mondta, hogy cári saláta, de ezen a néven nem ismertek rá a fiatalabbak. Ha ez a reakciós neve nem is ismert, maga a saláta igen, állítólag nincs olyan orosz ünnepi asztal, hogy ne lenne rajta ilyen.

Tulajdonképpen ez egy tradicionális zöldségsaláta. Alapját sós vízbe főtt murok (sárgarépa), pityóka (krumpli), zöldborsó, és cékla adja. A céklát sokféle formában eszik errefelé, de ebben a salátában cékla helyett lehet piros répa is. A céklát vagy a répát külön kell főzni. A főtt zöldségeket kockára vágják, miután kihűlt, majonézzel (vagy olajjal, ha böjtös salátát akarnak) leöntik, megsózzák és összekeverik. Apróra vágott (nyers) hagymát is tesznek bele. Hidegen eszik. 

Engem leginkább a francia salátára emlékeztet, de a céklától szép piros a színe és az íze is más. Megettük. Jó volt.

Címkék: orosz élet ételek

A bejegyzés trackback címe:

https://foszto.blog.hu/api/trackback/id/tr1546855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Márkó Laci · http://markolaci.hu 2007.03.16. 05:00:54

ezt csak úgy magára eszik, vagy valami, HÚS, mellé, előtt, után?

az amcsik minden étkezés előtt salátát esznek, öntettel. Én az első amcsi evészet előtt meghagytam savanyúságnak, hogy amikor majd hozzák a főételt, legyen. De mielőtt hozták a húsos kaját, a salátámat elvitték. Így kenyér, savanyúság nélkül kellett megegyem,. az amúgy es elég műízű izét.

Mért fordítod a székelyt magyarra? hogy a csonkamagyarok es érccsék?

Itt van Sántha Attila székely-magyar szótára: szekelymagyar.transindex.ro/

:-)

foszto 2007.03.16. 08:37:27

Én csak úgy magára ettem meg, még kenyeret se faltam hozzá :).

Úgy értettem, valami előétel-féle. Pl az újévi asztalon táttam hasonló salátákat felrakva. De nem viszik el, ha kell, ehetsz belőle amikor jólesik. Ünnepkor a "rakott asztal" a szokás, hogy mindenki annyit egyen amennyit akar.

Igen, a nem-székely anyanyelvűekre (is) gondoltam, bár egyelőre nem sokan olvashatnak.

süti beállítások módosítása